FullSizeRender-3

Juice er et godt boost af vitaminer, mineraler, antioxidanter mm. Derfor får I her nogle tips til, hvordan i “omformer” Jeres juice til en smoothie, som kan erstatte et helt måltid. Det er rart, når det går stærkt, eller man bare ikke orker at lave mad, men ikke vil falde i et usundt måltid.

Jeg måltiderstatter typisk om morgenen, da jeg har allermest travlt på denne tid. Jeg juicer aftenen forinden, hvor jeg juicer dobbelt op, så jeg kan gemme en flaske på køl, og spare tiden næste morgen. Om aftenen supplerer jeg med juicen, typisk efter en løbetur, så der drikker jeg den, som den er. Men om morgenen tager jeg førnævnte gemte juice, på køl, og blender den med éen – eller flere – af de viste sager på billedet.

Økologisk Spirulina:

Spirulina en af naturens mest koncentrerede kilder til næringsstoffer, rig på protein, klorofyl og andre vigtige næringsstoffer. Spirulina er økologisk dyrket og certificeret. Spirulina er et fremragende kosttilskud, også til vegetarer, uden nogen tilsætningsstoffer.

(Jeg køber mit hos Skin of Fashion, Aalborg)

Økologisk Hvedegræs:

Hvedegræs har et højt indhold af klorofyl, mange aminosyrer, mineraler og vitaminer samt enzymer. Hvedegræs kan, med sit høje klorofylindhold, være med til at øge processen i ilttransportering ud til kroppens celler – en afgørende proces, der ved god funktion styrker immunforsvaret.

(Jeg køber mit økologiske Hvedegræs lige her)

Økologisk Hamp protein

Hamp protein pulver indeholder 45% protein og 20% kostfibre, det er 100% naturligt og fri for tilsætningsstoffer. Hamp protein indeholder ikke kun gode proteiner, men også omega-fedtsyrer, kostfibre – og så er det laktosefrit, modsat normal protein pulver.

(Jeg køber mit økologiske Hamp Protein Pulver lige her)

Du kan tilsætte enten det hele eller hver for sig. Jeg tilsætter typisk en teskefuld, af hver, og blender føromtalte juice, med enten banan eller avocado. Der er rigtig gode fibre og fedtsyrer i disse, og maven bliver holdt glad, arbejdende af rene produkter og det giver kroppen masser af energi fra morgenstunden og et stabilt blodsukker.

Jeg håber, at I har fundet lidt inspiration til at transformere Jeres juicer til lækre, mættende, smoothies med masser af power!

XOXO

Indlægget er ikke sponsoreret. Links til produkter er hos de forhandlere, jeg selv køber hos i min dagligdag, som en hjælp til Jer, der gerne vil have mere info om produkterne.

FullSizeRender-4

2 tanker om “Fra juice til måltid – how to?”

  1. Spændende… Jeg kender slet ikke hverken Spirulina, Hampprotein eller hvedegræs… men det lyder da som rigtig fine tilføjelser. Jeg har nogle gange brugt noget almindeligt proteinpulver for at sørge for mere mæthed, men jeg kan også tåle alt 😉 Hvis man nu kun skal vælge én af delene … hvilken så? og smager de af noget eller er de kun fyld? Kram! 😊

  2. De smager ikke af noget, som sådan, men hvedegræs og spirulina tykner en del, så man skal være forsigtig 😊 Jeg kan ikke engang remse op her, hvor meget godt de gør for mave, krop og system. En gang i mellem er det rart at få noget helt rent at erstatte sit måltid med. Uden sukker, plantebaseret, ukemisk. /Linda

Efterlad et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *