img_9123

Jeg er den største fan af and! Faktisk dén største! Jeg kan spise det, til jeg er ved at revne! Og det er det mest simple at tilberede! Sammen med en frisk rødkålssalat kan det sagtens udgøre et lækkert, sundt måltid med de sædvanlige ting, du har i dit køkken.

Jeg har fx altid frugt, dadler eller figner, tørrede tranebær og nødder i mit skab. Det er perfekt til enhver sund salat!

img_9124

Så simpelt er det:

Andebryst: Rids skindet på kryds og tværs, helt gennem fedtet, men ikke ind i kødet. Drys med salt, og peber, og læg dem med skindsiden nedad på en kold pande. Sæt panden over blusset og steg ved moderat varme i 8-10 minutter, til skindet har en gylden stegeskorpe. Vend og steg 8-10 minutter på den anden side. Lad brysterne hvile i 8-10 minutter inden du skærer dem i skiver eller halverer dem.

Salaten: Snit rødkål fint. Top af med fx friske æbler, mandariner, figner, valnødder, tørrede tranebær, honningristede solsikkekerner. Slut af med at presse en hel øko citron over salaten, dryp en god sjat luksus olivenolie henover, kværn frisk peber og salt. [Har du hvid balsamico i skabet, så dryp lidt på for ekstra forkælelse!]. Slut så af med at anrette anden på toppen.

Den smager fantastisk, sprødt og andesalaten mætter! Perfekt til en aften med pigerne, alene – eller som en super god frokost, hvor du kræser for dig selv!

Hav en dejlig uge derude!

XOXO

img_9125

2 tanker om “Mama Brown’s Sunde [Sukkerfri] Ande Salat”

Efterlad et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *