FullSizeRender-4

Om morgenen kan jeg have travlt. Det kan jeg også om aftenen. Det kan du også. Men jeg kan ikke køre på tom mave. Det kan du heller ikke. Derfor…

…Benytter jeg et trick, som en klog, træningsbevidst mand engang har lært mig. 1 skefuld proteinpulver i din drikkeskyr (eller yoghurt) direkte i flasken, ryst godt, og wupti – en endnu mere mættende, nærende morgenmad (eller aftensnack), når det går stærkt, nem at tage med på farten, uden at involvere blender, juicer etc. Jeg har altid et par drikkeskyr på køl til de stressede morgener, hvor der opstår noget akut, og jeg mister tid, eller når jeg skal direkte til træning fra mit arbejde kl 21 om aftenen uden tid til aftensmad; man skal huske at få noget ordentligt, trods alt. Min mave er ikke glad for laktose, men skyr går an – især fordi jeg ikke spiser det hver dag. Det er også et godt trick til dig, der også kører paleokost (jeg kører selv paleo 95/5).

Oftest kommer trangen til noget sødt, fordi vi ikke spiser korrekt. Det er en “ond cirkel”; men det hindrer små tricks som dette – så er der ingen undskyldninger, og den legendariske “jeg havde ikke tid eller overskud til at lave noget ordentligt” gælder ikke – det bliver ikke nemmere, og du bliver mæt – det garanterer jeg. Tilmed med god samvittighed, så du ikke smadrer dit blodsukker.

Det her er blevet een af mine yndlings-tricks-på-farten, fordi der er absolut nul rengøring, og det tager 4 sekunder, på vej ud af døren!

XOXO

Indlægget er ikke sponsoreret.

FullSizeRender-3

1 tanker om “Mama Brown’s Tips & Tricks #1”

  1. smart!! Jeg er dog kæmpe morgenmads-fan… dagens bedste måltid, så jeg prioriterer altid at komme op og få en masse i skrutten 😉 Men mine to drenge har ikke arvet den side af mig… så jeg har faktisk lidt svært ved at få dem til at spise noget om morgenen – jeg tror jeg vil prøve dit tip… men måske jeg skal tage lidt mindre proteinpulver til dem 😉

Efterlad et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *